Friday, May 4, 2007

B-day


Igår var jag och såg Beyoncé på Globen. På allmän begäran kommer här ett blogginlägg om det.

Beyoncé alltså. Man kunde igår i en av de större morgontidningarna läsa en fruktansvärt dåligt skriven artikel i kulturbilagan om henne, och på så sätt bli lite mer allmänt orienterad i ämnet. Elle så kan man strunta i det och slippa förarga sig över puckat upplägg och brist på vinkel. Men ja, Beyoncé alltså. Jag ska verkligen göra mitt allra bästa för att inte skriva ett inlägg som bara består av ordet "sjukt" (sjukt bra, sjukt snygg, sjukt grym på att dansa), men jag är allvarligt talat inte helt säker på att det kommer att gå. För det blir ju gärna så, jag är inte musikskribent, och även om jag vore det är jag inte säker på att jag inte skulle falla in i rollet som fan när det gäller the B. Så OK. såhär

Hon kommer upp ur golvet. UR GOLVET. Till introtonerna från crazy in love, vilket för övrigt kanske världens bästa intro.
Hon har det snyggaste bandet ever, som jag helst skulle vilja att de var mina bästa kompisar så att vi kunde hänga jämt. De verkar fantastiska, och de är ju uppenbarligen grymma.
Vid ett tillfälle kommer en ängel på scenen och sveper sina vingar om Beyoncé. Jag är så himla svag för kitch.
Det är möjligt att jag en gång, eller kanske två, kan ha haft en tår i ögonvrån. Det är sånt man inte säkert vet.
Det förekom ett Destinys Child-medly.
Jag gjorde den fruktansvärt fula och förnedrande men väldigt passande sittdansen. (Ja men ok jag ville inte trängas med 14-åringarna om ståplats längst fram, som Camilla och MLI gjorde. Det finns gränser, och jag ibland vädigt gammal. En tant, skulle man också kunna säga. För att göra den här parentesen ännu lite längre kan jag infoga att Amanda vid ett tillfälle kommenterade att "några av de som är här var ju inte ens födda när DC hade sin första hit!". Jag säger då det. Yeah.)
Kläderna. Herregud, kläderna. De sista fina färgfodralen var snyggast, och fulast var de som inte syntes, så att det lite såg ut som att the B bara var iklädd ett par glittriga axelvaddar. Not so hot.
Hon gjorde sitt utträde genom taket.

Överlag var det lite som att vara på en musikal, fast med Beyoncé och utan töntig handling. Och jag menar verkligen det i sammahangets allra bästa betydelse.

Beyoncé alltså, vilken kvinna.

9 comments:

Texas said...

BEyONCÉ!!!
Jag kan liksom inte säga mer än så.
Jag grät under hela konserten tror jag. Skrek som en liten flicka och ja... det var så stort.
Jag vet inte om jag någonsin kommer hämta mig från detta. Nu väntar jag bara på att få se Jay-Z. Sedan dö.

Terry said...

Peter/
åh, jag veet! Ibland tänker jag att dagen efter spelningar nästan är bättre (fast inte riktigt såklart men yeah) för då är man fortfarande helt lycklig efter upplevelsen, och liksom matt. Och jävligt nöjd.

Men jaha, inget Justin för dig alltså?

Camilla said...

Nä, det där med ståplats är sådär, trots att konserter ska avnjutas hoppandes och dansandes. Min rygg har gått i tusen bitar, och jag känner mig som en gammal gumma idag. Fast vi såg ju jävlans bra.

Eriks Exil said...

Alltså jag som är ny i bloggvärlden har en fråga:

Om någon tex Terry lämnar en kommentar som avslutas med en fråga på min blogg, vad gör jag då?

1. Svarar på kommentaren på samma ställe dvs. på mitt eget inlägg? Blir inte det lite töntigt, en slags metakommentar?

2. Lämnar en kommentar på valfritt ställe på Terrys blogg, men då kan ju inte "de andra" se sammanhanget.

3. Något annat sätt?

Anonymous said...

Jag är totally crazy in love med the B. Denna magnifika varelse! Hon var fan värd lite ryggont. Men man kanske skulle gjort som du och köpt "örren propar" hahaha ;)

Texas said...

Erik, man svarar på samma ställe som frågan ställdes. Allt som hör den konversationen till ska vara på samma ställe har jag fått lära mig.
Terry, Justin vet jag inte än. Jag vill ju stå i SexyBack Ultimate Dance Club. Men 1300 spjurre?!!

BEYONCÉ!!!

Fröken J said...

(ang. c/o sthlm) Det är sant angående en in en ut! Egentligen var det ganska skönt, för det gjorde att det inte var så mycket folk där inne samtidigt. Men usch för kön! Du missade inget särskilt :) Stötte på Camilla och Fanny där inne, de hade hittat några småprylar och fick stå och köa till kassan, stackarna.

Yey! Länkning är nice. Undrar om man ska länka in sig till h0660p-bloggen också... hmm....

Hah! Låter som en grym show ju! Är inget fan men det hade varit kul att se en sådan påkostad konsert.,,

Terry said...

erik/
jag brukar svara där kommentaren kom, för annars blir det så konstigt när man inte kan läsa vad man fick svar på. Men jag vet ju inget, inte egentligen.

lillsebbas/ haha, jag har för länge sedan accepterat att jag är en tant. du kan få vara med i handarbetsföreningen om du vill.

peter/ sexyback!! men ja, 1300 patchulies känns ju lite sådär. Vi kanske kan ligga med nån istället?

djeiran/
ibland är helt enkelt inte den lyckliga känslan man får av konsumtion värd den olyckliga känslan man får av andra människors trängsel och kroppslukt.

Anonymous said...

ÅÅÅÅÅH!

Det var så braaaaa! Jag ska dessutom fixa ett par suga mama-panties till oss istället för de fula merchendisetrosorna.

Och vet du, Pär vann budgivningen och fick köpa Play Station tre för 180 spänn! Så vi har snart ett PS2 till salu med tre handkontroller och två mikrofoner...