Wednesday, July 29, 2009

Parry Otter?

Men Terry, hör jag er klagande fråga. Nu har den nya Harry Potter-filmen visats i mer än två veckor. VARFÖR har vi inte fått en lika rolig och stimulerande genomgång av den som vi fått av alla de andra, komplett med mat-liknelser och irrationella avvikelser?

Kära ni, säger jag till er. Kära ni, frukta inte. Det kommer. Jag har inte fått se den än, för jag väntar på att min syster ska komma hem från Gotland så vi kan se den ihop. (Det är av yttesta vikt att man ser såna här filmer i rätt sällskap. Fel sällskap, som stönar över tonårshångel och inte fattar när det är läskigt, kan förstöra upplevelsen helt.) Sen, mina vänner, lovar jag att det blir genomgång och matliknelser så det står härliga till.
Ok? Ok.


Ron är fortfarande med, så än finns det hopp om livet.

No comments: