Wednesday, July 29, 2009

Ceci n'est pas une modeblog, pt. 2.

Jag är sjukt svag för nautiskt mode. Jag vill bara börja med att säga det. Jag tycker randiga tröjor är assnyggt, rött och vitt och blått är färger som är jättefina ihop, och om jag inte kände mig så larvig så är det mycket troligt att jag på allvar skulle ha en kaptensmössa som accessoar.
That said, slogs jag åter förra veckan hur otrolgt lite sagda nautiska mode faktiskt har att göra med... well, nautik. Eller i alla fall segling.
Veckan tillbringades i mitt fall så gott som genomgående i...

Denna moderiktiga skapelse

"As seen in Pippi Långstrump."

Och dessa, gärna smutsiga efter att ha dragit upp leriga ankare och trasiga efter att ha fastnat i vinch-handatag eller en vantskruv eller något annat vasst som man alltid gör illa sig på.

Just add clay!

Dessa föga trendiga skapelser

Stuprörsjeans är värdelösa på en båt.

Och den klassiska knyckt-av-pappa-skjortan

Men sans diverse knappar och annat som ramlar av och är för jobbigt för att sy på igen.

Det enda som egentligen är nautisk, i Sofies mode-benmärkningen menat, är nog min bikini. Den är blå och vitrandig och assnygg, men ibland lite för kall att segla i.

2 comments:

Karin said...

Det är inte fånigt med kaptensmössa! You can pull it off!!!!

Terry said...

Jag är inte helt övertygad om den saken, men tackar för förtroendet...