Sunday, August 2, 2009

Every me, every you.

Just nu går jag runt och gnager konstant på mina knogar och skrämmer min omgivning med att brista ut i obegripligeter som jag sedan skriver ner på närmsta papper. Det är tärande, särskilt för de som fortfarande umgås med mig, men det har en väldigt bra förklaring och det tar snart slut. Det är nämligen så här.

Teatern jag har jobbat med sedan i snart ett år har premiär. Om två veckor, ganska precis. Den kommer att bli overkligt bra. Jag har, tillsammans med mina fina vänner i KOTTERIET* skrivit ett teatermanus av Gun-Britt Sundströms fabulösa roman MAKEN. Och nu smäller det snart. Jag är asnervös. och sjukt peppad, och hoppas att ni alla förstår ert eget bästa och kommer och ser den.

Boka biljetter här, vi spelar den 13, 16 och 17 augusti på Teaterverket i Stockholm.


Den osannolikt snygga affishen är ritad av Herman Carlsson


*kotteri = liten sammansättning människor som kommer ta över världen. till exempel i teaterform.

1 comment:

Ylva said...

Åh! Jag älskar dagarnainnanpremiär-känslan! Total panikångest och alldeles underbart. Kom ihåg att stanna upp och njuta av spektaklet också, jag är övertygad om att det kommer att bli fabulöst. Ses på söndag!