Saturday, July 11, 2009

All the things I could have said and done

En recap från dagarna i Bohuslän, i listform:

Onödig packning när man ska till Åstol*:
- saltvattensspray.

Saker jag tydligen tycker är sexiga på sommaren, men aldrig annars:
- killar med hår så solblekt** att det nästan är vitt

Irriterande grej no 277 med mina föräldrar:
- de använder ordet "gott" i sammanhang där de inte pratar om smak, och sammanhang där andra människor skullle använda ordet nice, till exempel. Illustrerande exempel: "Det är väl gott det här livet". Som att de skulle säga gött, men inte är göteborska. Motbjudande.

Världens värsta företag, någonsin:
- SJ.


Vi ses snart igen, vännen.


*Åstol = ö jättelångt ut i Bohusläns skärgård.
** NB: Solblekt.

4 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Herral de Santina said...

Jag måste då ställa mig på dina föräldrars sida. Fok som säger ”nice” är en Sthlmsplåga, en av de få vi lider av här i hufvudstaden.
Gott så.

Karin said...

"Killar med hår så solblekt att det nästan är vitt"????

Terry vad är det frågan om? Jag trodde att vi hade kommit överens om att det va svartmuskiga män med underbett som gällde i år..?

Terry said...

138/ Nice är nice. Du snackar skit.
Karin/ Underbett? När kom vi överrens om att det var något att ha? Näru.