Tuesday, April 8, 2008

Du säger humor, jag säger F.U.

En grej jag tänkt på ett tag och som jag fortfarande inte riktigt kommit över.
Jag tycker faktiskt inte att det här är så himla roligt .Vanligtvis tycker jag ju folk som gnäller på åsiktsmaskinen är i skriande behov av lite avspänning.
Men alltså, hur fräscht känns det egentligen att 2008 skämta om att förorten är full av vapenhandel, rån och bilstölder?

Och pe ess, det blir inte så himla mycket roligare av att veta vilka det är som producerar tidningen. Och ja, avsändaren spelar roll.

5 comments:

Anonymous said...

Det är dessutom felstavat flera gånger. Och deras okunskap om parken är fullständig.

Det är bara tråkigt. Det finns ingen humor i att hävda att det finns vapen och knark i förorten. HUR ska det vara roligt?

Anonymous said...

Och förresten(känner att jag också blir väldigt irriterad nu): Är det inte ganska symptomatiskt att På Stan i sitt kalendarium har innerstadens statsdelar plus "utanför tullarna" som får en ynka liten ruta!

Camilla said...

vikken avsändare?

Terry said...

amanda/ Visst. Det är ju sammantaget som det blir ett problem, framför allt.

Lillsebbas/
Innerstadscentrerade (även om man bor i bostadsrätt i skärholmen kan man vara innerstadscentrad, jag lovar) mediemänniskor med tolkningsföreträde och med makten som därtill tillkommer. Det är skillnad på att sparka uppåt och sparka nedåt, menar jag.

Anonymous said...

De tog inte in min ilsket behärskade insändare! Däremot en annan, om ni såg. Och så påstod de att de älskar Botkyrka! Björntjänst i så fall.