Saturday, January 7, 2012

For glory, forever.

Justeja, jag vill ju också göra den där enkäten som alla andra gör.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Alltså ja. Åkte till NY för första gången och upplevde ungefär de tio bästa dagarna i mitt liv, -ish. Blev uppsagd. Fick ett fast jobb. Firade tvåårsdag med min kille. Började bo själv i wonderflat. Blev blond. Och ungefär en miljon andra saker. Bra år för nya saker!
Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror jag bestämde att det här året skulle bli det modiga året, och det var det ju. Rätt modigt, i alla fall.

Dog någon som stod dig nära?
Nej.
Vilka länder besökte du?
Teneriffa, Italien, USA, Spanien. Bra reseår i år.
Vad fick dig att må bra?
Att vara bra på mitt jobb, att vara i stallet, varendaste gång jag träffade mina vänner, min kille.
Är det något du saknat i år som du vill ha nästa år?
Mer av allt som är roligt, lägga mindre tid på att vänta på saker.

Vad var din största framgång?
Vara bra på mitt jobb hela den bitvis fruktansvärda sommaren, ta den här fajten och sen få ett nytt och vad som verkar vara ännu mer fantastiskt jobb, återfå känslan av kontroll över tillvaron efter ett par år av konstant temporärism (nytt ord, ok) och fatta vad som får mig att må bra (se punkt 3).

Största misstaget?
Äsch. No regrets.
Har du varit sjuk eller skadat dig?
En session av hjärtklappnings- och magsyre-fest där i somras, men annars lugna puckar.

Bästa köpet?
Varje månad jag betalar pengar för att få hänga med min häst.

Vad spenderade du mest pengar på?
Wonderflat, tror jag.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Eskaderseglingen.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om året som gick?
The coppertop (Aidan Moffat och Bill Wells), Wagon Wheel (Old crow medicine show) och en miljon andra. Bra musikår i år.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mest gladare. Jag tycker fan jag bara blir gladare och gladare. vilket ju är en sjuk utveckling. Men har också varit argare i år. Arg men glad!
Vad önskar du att du gjort mer?
Druckit mer bubbel. Träffat mina vänner mer. Läst fler böcker.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Gnällt så förbannat och bara gått direkt på raseriet.
Favoritprogram på TV?
Sons of Anarchy, Sherlock, Supernatural, Doctor Who, Pan Am.

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Jag tror inte jag önskade mig något, men fick en NY-resa i för tidig 30-årspresent vilket var allt jag någonsin velat ha, ungefär.
Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade en rosa fest med rosa tårta och rosa bubbel och rosa kinder.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Oändliga mängder pengar, oändligt med tid, en bättre förmåga till överblick.
Hur skulle du beskriva din stil detta år?
Året jag lärde mig älska shortsen. Eller var det året dessförinnan? Fuck if I know. Bra shortsår, i alla fall.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Pass.

Vem saknade du?
Alla de där personerna som en gång var vänner och nu hasat tillbaks till någon slags avlägsen bekantskap pga, typ, livet.
Årets motto:
No guts no glory.
Årets besatthet:
Trästegar.

Bästa film:
Mnjeh, jag vet inte. Jag tror jag bara gillade tv-serier, typ. Rätta mig om jag har fel.
Största nyheterna:
Alltså var det inte ett helt sjukt nyhetsår? Fast det kanske det alltid är, bara att jag glömmer. Palla räkna upp dock.

Årets skönaste trend:

MENGUD. det vet väl inte jag heller. Ser jag ut som en modebloggare eller?
Största rädsla:
Att bli ensam.
Vad vill du med nästa år:
Bli argare, bli gladare, göra mer saker, vara mindre korkad, dricka mer bubbel och skaffa en karriärsplan. Det låter väl inte helt jävla ogenomförbart, eller?

No comments: