Wednesday, January 11, 2012

Kanske blir det punkgryta?

Viktig information till alla mina läsare:
Den enda matblogg ni behöver läsa är den här matbloggen. Andreas lagar mat med en passion och ett raseri (men utan att för den skull bli obehaglig Per Morberg-esque) som gör mig lite lycklig i min matlagshatande själ.

" Jag lagade vegetarisk stroganoff tidigare ikväll men det var så djävulskt tråkigt att jag sket i att ta bilder och hela faan.
Då var det till och med roligare att koka gröt i morse. Vilken jävla gröt det blev förresten. Helt otippat hittade jag bara rågflingor i skåpet (havregrynen where did you go?) men det var ju bara bra. Jag ska aldrig mer koka havregrynsgröt. Råggröt is the shit asså. Grövre, snyggare och godare. Tre plus på raken. Dessutom blir den ännu maffigare än havrebrorsan när den torkar in i kastrullen (som du inte orkar diska innan du springer till jobbet). Helt omöjlig att få bort. Som intorkat trälim. You gotta love it.
Så, that means you all skiter i morgonfrallan och drar ihop en gryta råglim till frulle i morgon. Gör så här (...)"

Ni kan inte inte älska det.

No comments: