Saturday, January 7, 2012

Ostigt om augusti.

Hittade det här nyss i ett gammalt google dokument.
Eftersom målet med 2012 också är att sänka skämströskeln publicerar jag det här utan further ado.

Det är onsdag. jag målar naglarna och kokar pasta så att det immar på fönstren. Jag har städat så Pet shop boys Very, specialeditionen, låter i hela wonderflat. Jag har inga planer och inga pengar, dricker kvarblivet bag in box-vin och hela lägenheten luktar rent, luktar kaustiksoda och ajax. Det är undanplockat på det där sättet som det bara är precis efter att man dammsugit.  
Snart ska jag äta pasta och pesto och parmesan, i tur och ordning överblivet från segling, skärgårdshelg och pojkvänsdate. I mina öron sjunger pet shop boys om att vi aldrig var tråkiga, och utanför är luften helt ljum och hösten precis runt hörnet.
Jag är helt och hållet, just i detta nu, lycklig.

No comments: