Wednesday, January 27, 2010

Uppdrag hypa, del 6.

Dagens länkhat: OMG Mat.

OMGMAT skivs av Caroline (of the if i can't dance...-blogg), och Johan. Det gör mig lite ont att hypa den här, för den uppdateras besvärande sällan. Men eftersom det är en av de roligaste bloggidéer jag sett så får det väl gå. Man kan i alla fall läsa bakåt och förundras.

OMGMAT är filmad matlagning, fast inte på det där jobbiga Nyhetsmorgon Förkväll Hej Jag Är Inte Kock Egentligen Men Det Låtsas Vi Inte Om Vad Härliga Vi Är När Vi Står Här Och Knådar-sättet. Inte så. Mera som en nittiotals MTV-video, fast med hypno-cake, eller lasangette, eller panerade hoki-filéer. Eller något helt annat. Det är briljant.

Tyvärr, som sagt, är det ganska länge sen det hände något i OMGMAT-bloggen. Men snart kommer Johan hem från Asien där han har hittat sig själv, så förhoppningsvis kommer den uppdateras mer frekvent inom en snar framtid. Håll ögonen öppna.

***
För övrigt är min fot fortfarande dödsstukad, och jag uppskatta all träning jag lagt ner förra året. Armhävningarna gör att jag orkar lyfta mig själv i kryckorna, coren har gjort att jag orkar sitta med båda benen uppdragna mot näsan när jag ska ta på mig strumpor på den friska foten, yoga gör att jag utan problem klarar att duscha på ett ben.
Fan i helvete.

6 comments:

Amanda said...

Det är för jävligt med stukade fötter. Du behöver någon som kan dra runt dig på en bagagevagn.

Amanda said...
This comment has been removed by the author.
Terry said...

Ja, fy fan.

Caroline said...

smicker! vi kanske ska göra en omgmat c/o som jag och johan pratade så mycket om. kanske c/o dig? det kan vara en tribute till johan. vi gör något australiskt, tror han är på väg till melbourne nu.. vad är australiens nationalrätt? grillad koala?

Amanda said...

"What's you favourite thing abut Koala bears?"

"Their... meat!"

Terry said...

c/ inte smicker, saklig rekommendation! Och c/o är en fantastisk idé, my place asap!

a/Huvudet på spiken.