Tuesday, January 19, 2010

Uppdrag hypa, del 4.

Jaja, det har dröjt lite med nästa hype. Jag har varit upptagen med att bada på centralbadet (Visste ni att det är lite som att bada i en sekelskiftesfilm? Helt fantastiska och märkliga målningar överallt, konstiga fontäner, fin mosaik och duschar där man drar i en sträng för att sätta i gång strålarna. Väldigt old school, väldigt fint.) och kolla på eskapistisk film (varför går det bara totalt verklighetsfrånvända filmer nu? Alltså, de är fina och så, verkligen, men kom igen. Sherlock Holms? Alice i Underlandet? Where the wild things are? Dr Parnassus? Enda undantaget är väl typ fish tank.), gå på överraskningsfest (älska överaskningsfester! De blir alltid de allra roligaste.) och annat viktigt som man gör på helgen.


Man vill typ ha en fin högt knäppt klänning och se ut som i Madicken när man varit här.

Ok. Till saken.
Arons blogg heter Heart of the city, vilket jag alltid tror är Bobby Blue Bands Aint no love in the heart of the city (sjuhuhuuuukt bra) (oj vad många parenteser det är i det här inlägget, redan, och jag har inte ens kommit till saken.), men textutdraget i headerns visar att det är en Nick Lowe-låt. Det är okej. Jag blir ändå glad.

Aron och jag gick i samma klass när vi pluggade på JMK, och alla i vår klass fick i uppdrag att skapa en egen blogg. För det behöver journalister. Jag har uppenbarligen inte ändrat värst mycket i min blogg sedan dess, varken namn eller tagline eller ens foto, när jag tänker på saken. Aron däremot har skaffat en snygg tumblr-blogg, och även om han inte uppdaterar den så där ofta så det stör så är den ändå full av musik-listor, foton på fula skor, hån över kvällstidningarnas nätsiter och annat som inte har någon röd tråd. Jag uppskattar bloggar utan röd tråd, bloggar med tydliga syften (hej jag skriver om media, hej jag skriver om recept) gör mig nervös. Aron pratar även halländska, det märks inte när han skriver, men om man har det i bakhuvudet när man läser blir det ytterligare lite bättre.

Next up: Karins Cookies & Candy.

No comments: