Monday, January 25, 2010

Uppdrag hypa, del 5

Dagens länkhype: Cookies and Candy, som Karin skriver.

Om jag vore Karin skulle det här inlägget vara ett långt, välforumulerat, drastiskt och lätt självömkande inlägg om hur jävla otursförföljd jag är. (Datorn pajade precis efter att jag lagat den, stukade fotjävelen på träningen i går - så orimligt dumt -, mitt nya finslipade CV som bortblåst från den externa hårddsiken, etc.).

Karin, som jag jobbade ihop med en ganska mörk novembermånad på en lokaltidning straxt utanför Stockholm, skriver nämligen ungefär som jag skulle önska att journalister på vecko- och "tjej"-tidningar skrev. Smart, lättläst, roligt, sympatiskt, med en stor vidd av ämnen som rör sig från hur jobbigt det är att träna till hur konstigt det är att man har så svårt för kroppsbehåring via filmtips och drömmar om krokodiler.

Nu har tyvärr Karin slutat som journalist och gått över till den onda sidan (PR), vilket är kul för henne eftersom hennes jobb tydligen är abfab, men tråkigt för Sverige eftersom vi förlorat en väldigt duktig journalist. Vi får helt enkelt hålla tillgodo med hennes blogg. Här är den. (Den är dessutom också assnygg, varför har alla andra snygga bloggar utom jag?)

5 comments:

Karin said...

Men SNUTTE dig vad gullig du är! Jag blir alldeles rörd och vill täcka dig i jordgibbssmet att slicka av!!! PUSS!
Men jag är inte förlorad som journalist riktigt än. Måste bara hitta en bättre kanal än själsdödande korrupt dagspress :)

Och...hrm..."den onda sidan" säger fröken som lägger sitt livsverk på Aftonbladet..hehe.. tur att vi är fabulösa nog att komma undan med mord!

LOVE <3

Terry said...

Åh, jordgubbssmet, bring it on!

Vi är väl lika onda båda två, då. Ett tag till i alla fall.
puss.

TT said...

Du är för snäll. Men är rätt ute. På flera punkter. Och den onda sidan är väl den rätta sidan? Bjuder på ett citat jag såg på en kartong från Cheap Monday.

I'm on the devils side, because he keeps promises and has the most amazing eyes.

Typ så:)

Må gott babe,

Terry said...

Heh. Jag är alltid rätt ute, på samtliga punkter.

Och livet on the devils side verkar ju onekligen rätt sweet om man får tro er två, men jag håller mig till den moraliskt rentvådda kvällspressen ett tag till tror jag... ;)

TT said...

"den moraliskt rentvådda kvällspressen ett tag till tror jag... ;)" Du har ju redan tagit ett steg. Kvällspress är ju precis i gråzonen. Hårfint. Du är välkommen över. Vi väntar på dig.