Thursday, December 3, 2009

Det där som rinner, det är mitt öra som blöder för att du är så tråkig.

Andra saker jag inte heller pallar:
Personer som är indignerade. Det är otroligt tröttsamt, och gränsar nästan jämt till rättshaverism. Jajaja, du har en beef med din bostadsrättsförening. Gud vad jobbigt för dig. Jag vill inte höra om alla turerna, även om du säkert har rätt. Jag skiter i ditt bråk om vindsförråd och väljandet av rätt gasbolag, jag vet uppenbarligen ingenting om bostadsrätter och jag verkar inte kunna förmå mig att engegera mig i det heller. Jag kan på min höjd tänka mig att vara sympatisk deltagande i ett par minuter, men jag drar gränsen vid 15 minuter. Och det gör inte den indignerade, och därför hamnar det också på listan över Saker jag inte orkar med längre.

**
Det har påtalats för mig att jag saknar empati. Inte omöjligt. Jag är inte van vid att folk är tråkiga så jag har lite svårt att hantera det.

3 comments:

J said...

Jag håller fullständigt med. Människor som av någon anledning alltid känner sig orättvist behandlade är otroligt jobbiga att lyssna på. Det infinner sig alltid en ring P1-stämning som gör att man inte pallar.

Terry said...

Ja! Ring p1-stämning, precis så!

Karin said...

Jag vägrar systematiskt att lyssna till allt somär tråkigt. Därför blev jag också tvungen att be pappa om hjälp ed en trasig säkring idag.