Monday, December 28, 2009

bits and bobs

Kära magsyra,
jag uppskattar att du finns där och smälter de frankly helt bisarra mängder julmat jag ätit de senaste dagarna. (saffranspaj! svartrotssallad! äppeltryffel!). Verkligen, tacksakaruha. Bra jobbat i hårt väder, etc.
Men alltså. Nu kan vi väl lugna oss? Jag behöver dig inte i brösttrakten och halsgropenvarendaste gång jag jobbar bara för att det är ett par minuter i skick. Det är bara slöseri med dina resurser, och det börjar göra mig på dåligt humör.

Ska vi säga så då?

***
In other news har jag återskapat min döda städ-spotifylista och har därför en ren lägenhet igen. Och ett rent kylskåp. Jag överväger nu att dammsuga något oftare än var tredje månad, ungefär, men har inte riktigt bestämt mig än. Det kan ju hända att ett alltför idogt städande är skadligt. Det är till och med ganska så troligt. Man kan till exempel få tvångstankar, eller drabbas av bronkit.
ETA: Spotifylistan hittar du här.

***
Nu går jag av.
Saker jag vill göra:
- kolla på drop dead diva. (den omtalas som lättviktig men rätt kul trivsel-tv, och allting som innehåller prefixet trivsel är in dire need just nu.)
- kolla på nya twilight-filmen. (shut it - you don't understand it, för att citera dexys)
- kolla på star trek-filmen (i själva verket tror jag att jag helt enkelt bara älskar nästan allt som inspirerar till nördighet.)
- gå på caspar f-utställningen på nationalmuseum innan den dör. (jag vill fota som caspar f målar. så himla himla himla FINT, och lite melankoliskt.)

2 comments:

Amanda said...

Stackare! Emma är min go-to-person vad det gäller magåkommor och jag såg på facebook att hon har gett dig prima tips. Du måste ta hand om dig, det är enormt påfrestande för kroppen med nattskift och om man sabbar magen funkar typ inget annat heller.

XOXO

Terry said...

Jag ska verkligen försöka! Jag vet bara inte riktigt hur - det känns liksom inte som att jag håller på att dö, vilket vad jag förstått det gör för alla er andra. Mer som en molande konstig hungerkänsla (fast inte som att jag vill äta - mer som känslan när man inte ätit på väldigt länge, om du hajar) i bröstet och halsen. Inte nice, men inte dödensdöd heller. Wtf.