Wednesday, December 12, 2007

Ur-what?

När jag var liten hade vi en massa förstärkande prefix till adjektiv som numera känns lite passé. Sten-, knall-, kanon-, ur-, as- etc.
Men tiden går, och det är inte jätteofta jag numera säger att jag verkligen är knallpeppad på Fritz Corners julfest den 22 december, eller att jag är stentrött.
Döm därför min förvåning när jag läser att Stockholm har en urstark jobbtillväxt.
DN:s webbredigerare, vad är grejen?
Möjligen rör det sig om någon slags ordvits jag inte fattat än.
Annars är det bara oerhört märkligt.

ETA:
DN har uppenbarligen insett sitt misstag och tagit ner artikeln. Alternativt har praoeleven fått sparken. Men den fanns där, jag lovar.

3 comments:

Anonymous said...

And now for something completely diffrent: http://bp3.blogger.com/_YtOgR5EZaaM/R1qi1h9FCPI/AAAAAAAAAJc/RVHue4Zm8oI/s1600-h/%C3%A5tta+sk%C3%A4l.jpg

Terry said...

amanda: ah, vad fint. jag tycker särskilt om att det är pedagogiskt uppstolpat.

Anonymous said...

Kom han bara på åtta skäl? Åtta är evighetens siffra.