Thursday, December 6, 2007

Otacksam

Om ungefär en timme ska jag bli avtackad av redaktionen. Imorgon är nämligen praktikens sista dag, tack och adjöss lever, etc. Det är förstås jättetråkigt, jag skulle behöva minst två praktikperioder till för att lära mig allt jag tycker att alla andra verkar kunna. Det är inte grejen.
Grejen är att jag ska bli avtackad. Tackad. Av.
Som en annan 60-åring.

Jag naturligtvis livrädd.

Vad förväntas av mig i den här nya obehagliga situationen? Borde jag hålla tal? Ska jag gå dit först? Sist? Måste jag vara i något slags centrum och äta bullar medan de andra stressat tittar på med deadlinen hängande över huvudet? Och för den delen - min deadline, och jag får inte tag på min kommunkis som jag ska fråga saker, och HELLS BELLS. Det var minsann inte nån som sa nåt om nån avtackning när praktikerna introducerades.

Herregud.

No comments: