Friday, April 20, 2007

Människospår.


Det här är en lapp som sitter på brommaplans anslagstavla, som jag hittade under min turné längs gröna linjen.


Hur lång tid går det innan man bestämmer sig för att sätta upp en lapp för att få slut på sin ensamhet?
Syns ensamhet utanpå? Ibland tror jag det, ibland kan man liksom känna hur vissa personer är mer...angelägna, desperata, jag vet inte men det är tydligt att det inte finns så mångag andra alternativa helgplaner när de frågar om man vill ta en öl. Och det är något obehagligt över det, något måste ju vara fel, man blir illa berörd av all den där blatanta ensamheten. Som om den skulle smitta.

****

Herregud. Den här bloggen blir bara mer och mer emo, märker jag. Jag får ta och kamma till mig, nån kan ju ta mig för en människa med ett inre liv, eller möjlighen en 14-åring.
Förhoppningsvis kommer det att ändras efter helgen, då jag ska jobba i baren på häpnafestivalen. Kom dit, vetja. Det kommer med största sannolikhet att bli helt fantastiskt.

6 comments:

Fröken J said...

Hjälp, jag blev helt mjuk inombords av den där uppsatta lappen nu ju. Snyft..

Tack Terry för min första kommentar hihi. Nämen äsch jag har typ bara bytt bakgrund ju hihi.

Jag stängde ner min gamla blogg helt, tyckte den innehöll typ.. "stötande" material och kom på att man kanske googlas av framtida arbetsgivare och sånt där, haha..

Photoshop! Åh! Helt fantastiskt program..

Anonymous said...

det är så fint att du länkar till mig darling. om bara länken funkade skulle det vara ännu finare... jag blir nästan sugen på att också skaffa en personblogg men det skulle nog bara bli ett till beroende...

Terry said...

limpan/
haha, ojdå. Fixat nu, tror jag.
Klart du ska skaffa dig en egen konsumtionsinriktat egocentrisk blogg. Det är tydligen retro och så himla 2003 enligt Jonas Thente på DN, så du kan omöjligt motstå. You know you want it. Welcome to the dark side.

Fröken/
Visst är den fin? Och sorglig. En sån där grej som man inte får tänka på när man har pms för risken att börja gråta på allmän plats.
Stötande material låter oerhört spännande, synd att du stängde ner den :) Men ja, jag förstår vad du menar. Hur går det apropå det med praktikplatser för dig?

Fröken J said...

Ja, men verkligen! Jag skulle verkligen börjat fälla tårar!

Hehe, ja just det, praktikgrejen.. SR Kulturnytt valde ju någon från den dumma akademikerklassen, så den fick jag inte. Men intervjun gick bra tyckte jag. SVT Kulturnyheterna gick väl okej, men de var ganska hårda. Verkar som att det är fler som tyckte de var hårda. Tre chefsgubbar som ställde överdrivet stressiga frågor; "om du skulle göra ett jobb precis nu, vad skulle det vara? vart skulle du leta? vem skulle du ringa? vad har du för egna idéer?".

På måndag är det dock min allra viktigaste intervju, DN... det är dit jag vill...!
Hoppas det har gått bra för dig med praktiken?!?

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

jag har länkat till dig på min blogg. :)

ses i morgon hun'!