Sunday, November 13, 2011

Eye-sore

Som kanske märks håller jag på att försöka få den här bloggen att se mindre anskrämlig ut. Det började med att jag ville att den skulle visa den där fiffiga populära inlägg-grejen i en spalt, men eftersom jag inte ändrat på min blogglayout sen dackefejden* var spalterna för smala och när jag skulle ändra detta FANNS INTE MIN MALL KVAR, så länge sen är det jag brydde mig om utseendet på den här stackars bloggen.
Och nu ser det ut som det gör. (Förjävligt). Det är lite deppigt, för det skulle ju vara kul om den här bloggen kunde återspegla att jag faktiskt jobbar med form, men tyvärr är jag alldeles för o-whiz på grafik för webben för detta. Ge mig ett indesign och ett photoshop och jag ska formge röven av dig, men jag fattar ingenting av blogger-grafik-verktyget. *insert valfritt rant om hur mycket bättre det är med papper än ÄNTERNÄT här*

Om någon skulle vilja ta sig an detta vore det himla uppskattat, evig tacksamhet, oändlig cred och fint pris utlovas. Annars får ni stå ut med att det ser ut så här ett tag till. (gaaah, my eyes!)


*bloggens start, nån gång 2007.

6 comments:

Amanda said...

Du skulle ju kunna göra en header i Photoshop, kanske?

Terry said...

Absolut, men sen hajar jag inte det där med bredder och grejer när man ska ladda upp skiten. Plus att de blir snyggast när man gör dem i illustrator i alla fall, och det är jag mindre haj på.
(kan inte bara duuuuu göra det, du som är så braaaaa...)

Amanda said...

Jag kan inte heller illustrator! Vår header är ett collage irl som jag fotade med mobilkamera: häpp!

Tricket är väl att pröva sig fram, välj en mall och ändra grejer du vill ändra men behåll grunden.

Eller mejla mig ditt lösen, hehehe.

Amanda said...

Eller mejla vad det är du vill ändra och så ska jag säga dig hur du går till väga!

Terry said...

Det vore ju fett. Skickar ett lösenord så snart jag kommit på hur man bara ändrar blogger-lösenordet och inte hela himla google-kontot inkl. mail.

Amanda said...

Jag tror att du får bjuda in mig som admin och sen kicka ut mig, typ.