Sunday, November 6, 2011

Belle and the boy Sebastian.

I dag har jag lyssnat på Belle & Sebastian och tänkt på att cykla i nedförsbackar på grusvägar med träskor på sig jättefort, och sen har jag tänt ljus och tänkt på döda människor och sen har jag druckit dry martini hemma hos mina föräldrar och pratat om resor, och min mamma som fyller 66 har köpt ett par nya räsersnabba slaomskidor utan att egentligen ha någonstans att använda dem för pappa kan inte åka skidor längre, han skulle gå sönder av bara en liten ramling, men det har inte hindrat henne, hon älskar att åka skidor och varför skulle hon inte lägga sina egna pengar på något som hon tycker är är så sjukt roligt, men ändå, de oanvända skidorna i garaget och blicken av längtan i hennes ögon när jag berättar om min inplanerade skidresa med mina kompisar, jag vet att det är höjden av självfixering men jag kan inte riktigt hantera att mina föräldrar har blivit gamla, inte gamla-gamla men äldre då, klart äldre än förut. Det gör ont, jag blir blödig och livrädd och får tårarna i halsen av ingenting.

Och nu är söndagen snart slut.
Det är nog lika bra det.

2 comments:

Lisa said...

Det är då man plötsligt märker hur viktiga de är. När blotta aningen, blotta antydan väcker totalpaniken. Jag får lite andnöd när min mamma säger att hon inte orkar något "längre". Även om hon typ aldrig säger det.

Terry said...

Ja, exakt så. Fy fan.