Monday, February 14, 2011

Show me pink

I dag är det alla hjärtans dag*. En dag för sexiga underkläder och gelehjärtan.
Besvärande tanke: Det är ändå rätt stor sannolikhet att personerna bredvid mig på bussen, på jobbet, i stallet (kanske inte i stallet...) har särskilda sexiga underkläder i dag.
Jag tycker inte om det, men nu kan jag inte sluta tänka på det.


*Är det förresten bara jag, eller har det blivit någon slags nyvurm för alla hjärtans dags-firande i år? Jag tycker att jag ser det överallt. Alltså, jag är van vid att Guldfynd gör en grej av det, det är mindre konstigt, det är väl hela deras affärsidé ungefär, köp crappy guldhjärtan till varandra och låt det betyda kärlek. Men är det inte överallt i år? Först var det lite kul, nån i Påstan hade skrivit roligt om att det inte alls var larvigt att vara romantiker**. Men sen eskalerade det när DN föjande fyra dagar hade alla hjärtans dag-artiklar, samtliga kvällstidningar, Metro och eh, Cosmopolitan (som jag köpte för att jag var sjuk och den fick mig att må ännu sämre, kanske inte förvånande men ändå, vafan Cosmo, ge mig lättviktig eskapism och konstiga skönhetstips då.) och ja, nu är det helt enkelt överallt.
Vad hände?

** Bekännelse: jag är ingen romantikhatare egentligen. Det är bara alla hjärtans som får mig att verka som det. I själva verket, vilket inte alls går ihop med min coola image som ni alla naturligtvis är bländade av, har jag lärt mig älska middagmedtändaljusochvin-grejen. Och förmodligen blommor och champagne också. Det är lite pinigt, men inget att göra åt. Nu är det som det är.



Obligatorisk bild på något rosa.

No comments: