Wednesday, May 20, 2009

I fought in a war. -ish.

Det ligger två skitstora båtar i Riddarfjärden i dag. De ser lite ut som kriget, grå med kedjor och grejer som hänger från relingen. Ingen vet vad de gör där, alla spekulerar.
Vilket är passande, eftersom jag också ser ut som kriget i dag. Och inte som ett krig med ett ballt namn heller, som Operation Desert Storm, eller Starship Troopers, ok det senaste var en film men ändå. Inte som ett sånt krig i alla fall. Mera som, typ, trettioåriga kriget.


Ni kan kalla mig slaget vid Lützen.

4 comments:

C said...

Slaget vid Lützen är fan respekt. Och den vanligaste portkoden i Sverige.

Terry said...

C/ Jag älskar att du vet det.

Frenka said...

Lützen var 1632, men jag tror att den mest vanliga portkoden är slaget vid Hastings 1066...bara för att vara lite messerschidt :-)
Men det kan ha ändrats sedan jag sist hörde eller läste om det.

Terry said...

Frenka/ jag älskar att du vet DET.