Thursday, May 7, 2009

Heartbreak kid

Christopher Sander har gjort en låt med en hjärtslitande bra titel, Hjärtat slår sällsynta slag. Den är så sjukt fin. Läs den en gång till. Hjärtat slår sällsynta slag. Jag får typ gåshud. Jag älskar när musik ger mig andnöd.

De bästa låttitlarna i historien, typ:
- Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte hittar hem men det gör jag. Tror jag. - bob hund
- No one's gonna love you - Band of horses
- The piano has been drinking (not me) - Tom Waits
- I lost you but I found country music - Ballboy
- This must be the place I watied years to leave - Pet shop boys
- Låt det blöda (jag behöver ingen hjälp) - Boris och the jeltsins
- Thank you Jack White (for the fibre-optic Jesus that you gave me)- Flaming lips
- Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ut ur sin kropp - Markus Krunegård
- Rent a wreck - Suburban kids with biblical names

Bubblare:
Listening to otis redding during X-mas - Okkevil river

***
(Varför är det så fint med parenteser i titlar? Ingen vet, men fint är det. Och varför är alla titlarna låtar som är gjorda av män?)

No comments: