Thursday, March 12, 2009

gotta go to work and hurry on

Saker jag gillar med mitt jobb:
-Alkogel på toaletten. Andra här är uppenbarligen lika livrädda för att slentriansmittas av förkylningar som jag.
-Utsikten. Riddarfjärden alltså. Rätt snygg ändå.
- Rymdgubben i redigeringsprogrammet som promenerar fram över skärmen och sen tar bort textblock med sitt vapen. Det tar ca fem minuter att ta bort block på det här sättet, men det är lätt värt det.
-Att ledningen inte tycker att de måste spara in fem miljoner genom att dra in personalens fruktkorgar.
-Att det tar exakt tolv minuter att åka hit med 53:an.
- Schnyggheten. Allt är väldigt ljust och designat och fiffigt. Till och med apparaten som man tar kolsyrat vatten ifrån är liksom... Formgiven. Och i borstat stål.
- Jobbisarna. De verkar väldigt snälla och fina, och gillar TV. jag gillar också tv, och folk som är snälla och fina. Match made in heaven.

Saker jag inte gillar med mitt jobb:
-Att det är nytt. Jag blir helt oavslappnad, tänker att jag måste komma först och gå sist och aldrig nånsin kaffepausa, för då får jag ingenting gjort (eftersom jag är ny = långsam, och frågar om alltalltallt, så att sidan de andra ritar på 45 minuter tar mig enochenhalvtimme. minst.) och blir hatad av alla för att jag draggar arbetet och ingen förstår varför jag har fått jobbet över huvud taget, allra minst jag, och sen får jag sluta och får urusla referenser och får aldrig nånsin jobb igen. EVER. Var var jag. Jo, ingen paus och jobb hur länge som helst, plus att man måste låtsas vara trevlig och smart. U.T.M.A.T.T.A.N.D.E.

Vi ses på andra sidan allt det här.

2 comments:

Amanda said...

...hurry home..?

Unknown said...

men, du är ju bäst. och snygg och fiffig (tellement fifi!) och duktig och smart. så du behöver inte oroa dig för det där du inte gillar. puss!