Tuesday, February 10, 2009

Financial times.

Det är finanskris. Jag kan inte tänka mig att någon med tillgång till dagstidning i Sverige har missat det. Finanskrisen har som alla vid det här laget vet fått en massa konsekvenser, bland annat för Island och för folk anställda på investmentbanker och för annonssäljarna på ELLE LYX. Men framför allt har det myntat ordet finanskris som förled till andra ord.
Exempel:
Finanskrismat.
Finanskrisångest.
Finanskrisumgås.
Finanskrisvecka.

Dagens finanskrismat är havregrynsgröt med mandel, linfrö och lingonsylt till middag.

Fast utan mjölk, eftersom mjölk smakar bebis.


Stay tuned för flera finanskrisrecept, och hur man bäst finanskrisumgås.

2 comments:

Emst said...

du är ju 26 nu, du måste ändra i din presenation! hur skulle det gå om folk gick runt och trodde att du fortfarande är tjufem!

Terry said...

Hm. This is true. Men jag överväger fortfarande att skaffa mig någon slags kris, borde jag ta bort åldern helt då?