Thursday, October 16, 2008

Vart är världen på väg, etcetera.

Om jag visste hur man gjorde en skärmdump skulle jag göra en nu för att illustrera min poäng, men ni får helt enkelt tro mig på mitt ord.
I högerkanten på min facebook-sida finns utrymme för annonser. Där kan man ofta läsa pärlor som "Du har ett budskap! En vän älskar dig - ta reda på som.", och nån slags märklig gelébehå som de försöker kränga på en med hjälp av två brudar som ser ut som de vill vara med på stureplan.se. Anyway. Just nu finns där en annons för en mackapär som färgar kranvattnet. Rött när det är varmt, blått när det är kallt.



....



Det är sånt här som får mig att tvivla på att mänsklighetens utveckling verkligen går framåt.

8 comments:

Anonymous said...

den brukar jag också se! skärmdump gör du genom att trycka på tangenten Prt Scr och sedan klistra in i ex paint.

Anonymous said...

jag vet inte vad du har för fly överkurstangenter på ditt skrivbord c, men ingen av mina tangenter har i alla fall mer än fyra bokstäver.

Amanda said...

Om man sitter på Mac måste man använda fler tangenter. Men på pc är det bara PrtSc.

Texas said...

På mac är det äpple+alt+shift+3 om du vill ha hela sidan, äpple+alt+shift+f om du vill markera vilken del av sidan du vill kopiera.

Jag är för övrigt väldigt sugen på en sån där manick..!

Terry said...

Mina vänner, ladies and gents. Så himla tech-savvy.

Och Texas, det förvånar mig inte alls att du är. Jag är nästan säker på att Aron redan har en.

Texas said...

Vad skulle min nyfikenhet på mackapären i fråga ha med arons eventuella ägande att göra? Märklig slutsats.
Om det finns någon form av korrelation dem emellan så borde det ju snarare vara så att om han har en kul grej, då kan ju inte jag köpa samma för det vore ju inte kul.
Men som sagt, det finns inget samband. Och aron har ingen sån där pryl.

Terry said...

Texas/
Jag menade inte som kausalt samband. Du skulle vilja ha den, och aron skulle redan ha den. Det är så jag ser er, det är så jag säger det.

Anonymous said...

när jag försöker mig på kommandot äpple/alt/skift/3 så säger keith, min dator, "plopp". samma plopp som när man höjer volymen etc. ingen skärmdump här inte, det ska gudarna veta.