Tuesday, May 17, 2011

c.l.e.a.n.

En helt annan grej:
Idag när jag städade hittade jag spindelväv bakom kokböckerna.
Jag är inte helt säker på vad det säger om mig men jag tycker vi struntar i att spekulera i det just idag. Låt oss istället glädjas åt att sagda spindelväv inspirerade (skrämde) mig till att städa hela wonderflat i två timmar, inklusive i något slags anfall av hysteri (spindelrädsla) dammsuga all takstuckatur och alla taklister.

(Det här är varför jag inte städar mer än en gång i månaden. För att det alltid slutar med tvåtimmarsstädningar.) (Jag förstår att man skulle kunna argumentera för att om man städade lite oftare skulle man inte behöva städa en halv eftermiddag varenda gång, men jag tror inte på det. Har man väl börjat är det svårt att sluta, och det är dessutom sjukt svårt att börja.) (Förtydligande: Jag brukar börja när smutsen börjar synas. Eftersom jag bor i en lägenhet som i princip förkroppsligar det förhatliga begreppet shabby chic tar detta ett tag.)

No comments: