Thursday, October 22, 2009

There goes the fear

Alltså. Inte för att vara den som bloggar om LIVSPUSSLET (tm), men hörni. Hur fan gör ni? Är ni samma personer både som har välmanikyrerade naglar och strukna skjortor, och som städar lägenheten varje vecka och går på Caspar Friedrich-utställingen på Nationalmuseum, som jobbar heltid och som tränar i alla fall tre gånger i veckan, som träffar er pojk- eller flickvän och som gör både avslappnande och inspirerande saker på fritiden?
Jag menar, jag vet ju att ni finns där. Jag ser er och jag läser om er och jag träffar er. Men gör ni allt det här, eller får man bara välja en sak och sen hålla sig till den - eventuellt byta efter något år? Eller fnns det en ananna maxgräns - fem? Tre? Och i såna fall, är inte det jävligt IRRITERANDE, vaddå, ska man bara acceptera den begränsningen, det känns inte särskilt 2009?

För jag vill ha allt. All of the above. Fina naglar och Caspar Friedrich och jobb och allt det där andra. Jag har på känn att det borde gå, det känns helt orimligt att det inte skulle gå i nådens år 2009, man kan visst äta kakan och ha den kvar, men jag måste bara komma på trixet.

...Trixet, please?






All of the above, tack.

7 comments:

Amanda said...

En till mig med!

Men jag fick istället 2 timmar i kollektivtrafik och nervsammanbrott. Och 80-timmars arbetsvecka utan vd-lön så att man kan anlita hushållsnära tjänster.

Ylva said...

Men durå! Som är så sjukt kreativ och snygg och gör så coola saker. Du är ju lite av min smygidol. Vad är trixet, Teresa?

Terry said...

Stackars oss, Amanda. Och kollektivtrafiken som extra straff.

OJ! Ylva, vad glad jag blev. Men mycket mycket förvånad. Lovar att återkomma när jag fått veta vad trixet är, än så länge lyser ju tipsen med sin frånvaro...

Lisa said...

Fuck livspusslet. Prioritera bort städning och naglar. Lägg ner saker som mest är jobbigt. Gör lite mindre. Få då tid till de bästa grejerna. It's the only way, och jag har en trasig mage to prove it.

Amanda said...

Lisa, no offence. Men ibland måste man göra jävligt mycket grejer och det enda som går att prioritera bort är sömn.

Calle said...

Sail away, sail away..

Terry said...

A, ja korta tider håller ju det, men inte i längden tänker jag mig.

Calle, inte en dum idé!