Saturday, July 12, 2008

Put the book back on the shelf

På något sätt känns det här som ett betydande tecken på en popkulturell tendens. Jag kan bara inte riktigt komma på vilken.
Litteratur och TV-serier närmar sig varandra allt mer, både status- och konsumtionsmässigt?
Estetiseringen av kultur i slutet av 00-talet?
Ytterligare ett tecken på hur trendigt litteraturen blivit, (as seen in bland annat de här skivomslaget, och den här artikeln)? Eller möjligen spiken i dödskistan för denna tendens?




Jag vet inte riktigt, men det är en väldigt snygg kortfilm i alla fall.

2 comments:

Anonymous said...

det finns en hemsida också, http://www.calamityphysics.com/main.htm, och den+trailern tyder väl på att marknadsföringen är riktad mot en ung läsarkrets (författaren säger ju att hon skrev för ungdomar men att det mest är vuxna som verkar läsa den).

men nu måste du läsa boken!! jag är precis klar, så nu lär jag ju sitta resten av natten på olika vad-hände-egentligen-bloggar. oväntat, rafflande och sorgligt slut!

Anonymous said...

Du har missat ett l i min bloggadressssssss.