Monday, July 28, 2008

Idyllically yours.

"I efterhand kommer Norrköping att vara min idyll".

Jag har just tillbringat en helg i Blekinge. Det var sådär som jag alltid tror att alla andras sommrar är, med var sol och flädersaft och gnissliga cyklar och utomhusfest och kulörta lyktor i träd och dansa i gräset tills solen gick upp och Midlake och vin innan hemcykling förbi spegelblankt hav och rosa himmel och dis över ängarna. Och sen hav med horisont och mera flädersaft och grilla och planera 25årsfest och gestikulerande diskussioner om kärlek, politik, vilket som egentligen är den ultimata sadelhöjden på cyklar och haloumi.

Det var som ett sånt där fotomontage i motljus man visar i filmer precis innan allting går åt helvete.




Nu är jag i Norrköping i två dagar, och sen ska jag till Stockholm i mitt hjärta. Jag saknar mina raringar och mina kvarter, trots att jag har världens roligaste jobb.

1 comment:

Anonymous said...

Åh, vad härligt att du tycker så mycket om jobbet här! Vi tycker om dig massor med! Kram kram från en som har så mycket att göra nu när hon jobbar heltid och allt... :)