Friday, July 11, 2008

Jag minns alla mina sommrar och hur jag brukade ta på dem.

Sommaren -98 var myggbett, lappländska fjäll och att sitta i en bil hem från Saxnäs och vara helt säker på att jag aldrig trodde jag skulle bli riktigt glad igen.
Sommaren -99 cykla från Fisksätra, utegångsförbud och en känsla av att nånting just avslutats.
Sommaren 2001 var fler myggbett i lappländska fjäll, och en känsla av något bestående.
Sommaren 2003 var Reconsider me baby come on och Metropolis, och skräckblandad förtjustning.
Sommaren 2005 var en enda lång, ljus vandring från Södra Teatern någon gång på morgontimmarna
Sommaren 2006 var servera öl till seglare och bränna axlarna fräkniga.
Sommaren 2007 var konsthall, nattbad, konceptdanser men också en rätt hetsig känsla av att hela tiden behöva verkligen Ta Till Vara på varenda lediga stund.

Det är så klart svårt att säga såhär på förhand, men jag är ganska säker på att när jag kommer tänka tillbaks på sommaren 2008 kommer den kännas som cykla genom Norrköping ljumma nätter med trasigt cykellyse och Gravevine Fires i öronen för att vakna med lapsangte i hammocken och ekologisk juice som långsamt varmnar i solen.

2 comments:

Anonymous said...

Sommaren 2007: Jag cyklar längs Södra promenaden. Jag har Art Bruts "Perfect hit" i hörlurar. Det är sol. Jag är lycklig.

I backspegeln kommer Norrköping att vara min idyll.

Terry said...

Det kan jag också tänka mig att det kommer att vara.

Art Brut. Fint.