Sunday, January 6, 2008

Ain't no flower power here

Det allra bästa med att det nu är 2008 är att vi äntligen lämnat Linnéåret bakom oss.
Jag har aldrig känt så starkt mot någon så förmodat fredlig förut, men 2007 har verkligen lärt mig mig hata blomsterkungen.

Det är konstigt. Om jag förstått saken rätt ägnade sig mannen främst åt att klassificera kronblad, vilket man ju kan tycka inte är så provocerande.

Men som sagt. Om jag får leva resten av livet utan att någonsin höra frasen "Gå i Linnés fotspår" kommer jag att dö som en lycklig människa.

Gott nytt o-linnéår.

4 comments:

Texas said...

Men i år hyllar vi väl Selma Lagerlöf..?

Terry said...

Texas/ Men det inte på något sätt bli lika plågsamt som linné. Det är faktiskt inte möjligt. Plus att hetsen verkar vara minimal, i jämförelse med hennes sedelkompis blomman.

Anonymous said...

I år är det väl Elsa Beskow?

Det var roligt med den samstämmiga Linneaus-bashningen på nyår, och Roberts förvånade; Men han sysslade väl bara med blommor?

Anonymous said...

Lilla vän, den som inte bor i Uppsala vet inte vad Linnéåret innebär - och kan därför inte hata det med den glöd som vi känner här.