Monday, November 29, 2010

Dress me up

Morgondagens outfit:

Det ska tydligen bli minus arton grader i morgon. Jag skriver det igen, för den dramatiska effektens skull: MINUS. ARTON. GRADER.

Jag tacklar det med långkalsonger, ragggsockor, ylletröja och dubbla långärmade t-shirts. Men det är lite som att slåss mot istiden med en bictändare.
Återkommer med rapport om hur det fungerade.

(Varje år minns jag hur sjukt svårt det är att försöka se snygg ut under vinterhalvåret. Det är liksom sex månader av att vara varierade grader av ful. Vi har hittills kommit till graden statiskt hår, men ännu inte helt krackelerad hud. Återkommer även i denna fråga för vidare utveckling).

2 comments:

Amanda said...

Minus nio i en förort du känner i morse. Jag har inte ens tagit fram mina varmaste vinterskor ännu. Men är glad över den återfunna duffeln som tillsammans med min superkofta står emot kylan på ett fantastiskt sätt.

Terry said...

Det är inte människovärdigt, det här.
(och medan jag skriver detta hör jag Odi öppna sovrumsfönstret i det andra rummet. Det är något fel på kvinnan.)