Tuesday, November 30, 2010

Bitch, bitch, bitch, bitch, bitch.

Uppdatering:
Det gick ganska bra.
Tåstatus: Röda, vilket är att föredra framför vita eftersom de då ofta är förfrusna.
Lilltåstatus*: Rörlig men okänslig. Godkänt.
Lungstatus: Kännbara men inte värkande. Fler halsdukar kan behövas.

Däremot borde Doktor Martens komma med någon slags varningstext. Gjorde två spektakulära ramlingar på väg till bussen från stallet, och en tre meter lång kaning då jag ändå medelst vildsint viftande lyckades bibehålla balansen. Inte värdigt. Skor borde inte få se ut som vinterskor och sedan inte alls visa sig vara det.

***
Annars: Det stör mig något att Mediasverige uppenbarligen förväntar sig att dess konsumenter punktligen tappar allt minne ungefär en gång om året. Eller snarare, förväntar sig att deras konsumenter har ett närminne som är exakt 12 månader långt.
Annars skulle vi väl inte VARENDASTE år behöva läsa knäcken Adventskalenderns historia (härrörde från tysklands 1800-tal), Så farlig kan skridskoisen vara (inklusive inlopp-utlopp-avlopp-ramsan), Så pluggar du till högskoleprovet (gör gamla högskoleprov och läs böcker) och Gymnasievalet - nu svårare än någonsin (stackars nior - nu kan man välja på så häääär många skolor och linjer och inriktningar).


Vintern gör mig folkilsk.


*lilltån förfrusen nyår 2001 på en fjälltopp i Lappland när jag stod och väntade på en skoter som skulle ta mig ner till stugan igen lite för länge.

No comments: