Tuesday, March 16, 2010

Oh, ew!

Vi har haft någon slags provning av produkter med nya otippade smakkombinationer på redaktionen. Där finns guldkorn som Singoalla kladdkaka (doppa i kaffe och upplev himmlen) och glass med mynta och fikon (låter pretto - smakar pretto. Pretto good.)
Men där fans också godisets motsvarighet till djävulens avföring - plopp lakrits. Jag är rätt säker på att produkten funnits förut någon gång, men jag kan inte hitta det någonstans på the internetz så då stämmer det säkert inte. Men nu finns det i alla fall.
Frågan är varför. Jag utfärdar härmed en varning till bloggens alla läsare. RÖR DET FÖR GUDS SKULL INTE POJKAR. (det där var ett internskämt, men jag tror bara Amanda och Sofia fattar det).
Jag har lidigt så att ni slipper.
Fyra kollegors idoga tjatande fick mig att mot bättre vetande smaka. Ett episkt misstag, i klass med "before I kill you mr spy, let me i elaborate ways show you how the destruction device works - including its one and only flaw, sensitivity towards human breath"
Episkt misstag.
Jag kräktes lite i munnen - vilket ändå var en godare smak än den som plopp lakrits framkallade.

Dessutom låter plopp som när man bajsar. Varför vill man äta sånt godis?

7 comments:

Amanda said...

HAHAHA!

Men plopp choklad verkar ju lite onödigt, det är ju redan choklad i plopp. What next, daim knäck?

+ bajshumor fortfarande roligt!

Terry said...

Jag är ett retard. Plopp lakrits, inte plopp choklad,ska det vara. Gruvligen vidrigt.

Bajshumor är den högsta formen av humor.

Anonymous said...

Jag är fan av plopp. Och älskar lakrits i kombo med choklad - ergo: jag är en minoritet? / Emma B (B som i Bajs)

Aron said...

All choklad är bajs, ser ut som bajs och smakar bajs med samma konsistens som bajs. Därför undviker jag kategoriskt choklad. (Fram tills för några veckor sedan då någon upplyste mig om att världens godaste kaka, Subways Macadamia Nut, innehåller vit choklad. Om det stämmer, så är den chokladen okej)

Men Singoalla kladdkaka var väl egentligen Ballerina kladdkaka? För sådan fick vi också till jobbet, och jag undvek den, kategoriskt. Se ovan.

Unknown said...

Grötrapport.
Vintage A: Fine, full-bodied, sweet nutty flavour, fully matured; a grand masculine porridge. Vintage B: extra-sec, refined, delicate character, requiring only...

... du är i gott sällskap.

Terry said...

Att emma gillar plopp lakrits är lika obegripligt som att Aron är en chokladhatare. Det här hade jag ingen aning om. Jag känner mig skakad. Det dröja ett tag innan vi hörs av, det här är något jag behöver bearbeta.

Sofia - mycket bra.

Anonymous said...

Rättelse, jag älskar typ allt som är mixat med lakrits. Glass och choklad, särskilt Anton bergs nya choklad med salmiak och lakrits. Jag har aldrig smakat plopp lakrits men det låter som något jag verkligen kan gilla. Hoppas att vi kan vara vänner ändå. /Emma