Wednesday, October 24, 2007

You said the union would last forever

Jag har slutat cykla till jobbet. Jag höll ut länge, men sen fick jag punka en gång till och jag insåg att det helt enkelt inte var meningen att jag ska vara en åretruntcyklare. Dessutom blev för svettigt nu när man helt plötsligt var tvungen att ha på sig massor med halsdukar på mornarna. Det kändes inte så värst medan jag cyklade, men väl framme klibbade tishan på ryggen och jag var tvungen att oroa mig för lökisar under armarna. Inte okej.

Å andra sidan får jag nu åka buss. Det är nice, jag gillar Stockholms bussar och särskilt den fantastiska buss 40 som verkar gå precis överallt. Den går till exempel precis utanför min port, och landar i Hornstull där jag bara kan knata över bron som tidigare tog knäcken på mig. Easy peasy och tar kanonkort tid.
Dessutom får jag åka omkring på Kungsholmen vilket är kul. Idag till exempel upptäckte jag kemtvätten EG-tvätten. Det verkar inte som att någon har talat om för tvätten i fråga att EG inte finns längre, annat inom juristriktionen EG-rätt. (Eller så tycker de bara att G är en snyggare bokstav än U, Vilket ju i sig är helt bisarrt, G är ganske alfabetets fulaste bokstav.)

För där ligger alltså EGs alldeles egna tvätt. På kammakargatan. Jag har aldrig sätt någon gå in eller ut där, men jag utgår från att de uteslutande tvättar attachéväskor och liknande.
EG-tvätten har vidare en piffig dekal över hela sitt fönster på EU-flaggan, såklart. Och de har också en oerhört märklig hemsida. Oh god, hemsidan. Den har omotiverade manus för sketcher på förstasidan, som kan vara knyckta från typ tjuvlyssnat. De har avancerade flashanimationer när man går från en del av sidan till en annan, men tyvärr finns bara TesterTester under priser. Jag har ännu inte lyckats ta mig in på "om oss", vilket ju i sig är olycksbådande.

EG-tvätten kan vara den nya startmotorer och generatorer-affären

3 comments:

Robert said...

fantastisk sida. förutom finesserna du nämner har den ju också bakgrundsmusik och volymkontroll. man förstår varför de vunnit i upphandlingen om att få tvätta åt eg.

Anonymous said...

I Malmö finns EG's egna smörgåsbutik. Det är fint, tycker jag, att det inte bara är bryssel-bagerier och strasbourg-tvätterier som premieras i vår europeiska gemenskap.

Terry said...

Robert/ Det är inte utan att an börjar fundera över sidans tänkta målgrupp och syfte.

Amanda/ Undebart! Du måste gå dit och beställa nånting EU-aktigt. En kommisionsmacka, kanske? Med extra majonäs.