Tuesday, June 19, 2012

En jävla skitdag, vsg för info.

Kära dagbok,
snart är den här dagen slut, och aldrig har någon varit gladare för det. Jag har slagit världrekord i gnäll på jobbet eftersom jag fått nya tråkiga arbetsuppgifter två dagar i veckan under sommaren. Jag är inte van vid att ha tråkigt på jobbet. Jag kan inte riktigt hantera det. Jag är van vid att man visserligen kanske tycker att det är mer nice att vara ledig, men att det ändå är roligt och peppat och utmanande och något man är bra på.
Så.har.det.inte.varit.idag.
Jag har ritat insändare.
Jag inte bara hatar det, jag är även riktigt jävla dålig på det. Ritar i nybörjartempo, gör fel hela hela tiden, och fult blir det också. Och när jag äntligen är klar med hela skiten visar det sig att jag naturligtvis gjort ett gigantiskt fel på samtliga sidor, så att jag nu måste rita om dem i morgon när jag egentligen skulle börja rita de riktiga sidorna. De roliga sidorna.

Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera att det här är något som är min vardag i FYRA JÄVLA VECKOR i sommar. På riktigt. Det är otroligt nedbrytande.

Dessutom har jag pajat min rygg genom att först inte ha någon bålstabilitet (tydligen), och sedan trots det träna statisk situps med bålrotation och vikt på stationsjympan i söndags och sedan, trots begynnande ryggkänning, intervallträna i går. Pang, smällde ryggen till som på en pensionär. Nu har världens ondaste och bästa naprapat dragit och tryckt på mig i 1.5 timme men det är ändå inte riktigt bra.
Helvetes kuk.

Nu ska jag skriva frilansknäck om andras snygga lägenheter och försöka att inte låta min missunnsamhet skina igenom.

Röv-dag.

No comments: