Monday, June 28, 2010

they are the lanterns and you are the light.

Förresten. Jag vet det där med ropa hej och bäckar och sånt, och jag vet att det bara har gått tre sommarpratare hittills varav jag missade en.
Men alltså, tro fan inte om båda de jag hört varit ganska så enastående bra.
Eva Dahlgrens röst är fantastisk, jag vill lägga mig med den i en hängmatta och bara gilla läget, jag gillar den så mycket att jag typ inte fattar när hon är rolig, vilket är ganska ofta, förrän det gått ett par sekunder, för jag var så upptagen med att lyssna på hur rösten lät.
Och Babak Najafis sommarprat, som handlade om något så potentiellt banalt som drömmar, var eventuellt det träffsäkraste och finaste jag hört på länge.
(Däremot tror jag att det är ett ålderstecken att jag tycker att de spelar för mycket musik och pratar för lite. Även om det är bra musik, tydligen. Eventuellt inte helt okej.)

Men håll ut. Sommaren kommer även att bjuda på sommarpratare som Micael Dahlén (professor i företagsekonomi) och Michael Bindefeldt (fetfixare), så trogen läsare av blogg ska nog ändå få sitt lystmäte av "är det detta våra licenspengar ska gå till"-rants tids nog.


2 comments:

Amanda said...

Du lyssnade uppenbarligen inte i lördags på Annika Sörenstam! Åh så tråkigt! Snoozefest-galore! Lyssna i två minuter på sr.se, hon höll samma monotona innantill-monolog hela programmet och spelade såklart Ledin.

Terry said...

ÅH nej. Årets första Ledinare kom tidigt i år.