Monday, May 10, 2010

Then we take Berlin, älskling.

Hej kids,
Om ett par timmar åker jag till Berlin. Tror jag, jag är fortfarande inte övertygade om att inte inte kommer akut-komma en vulkan (eller dinosaurie) och förstöra allting. Men förutsatt att det inte händer kommer jag, efter ungefär 45 minuters nattsömn (hur kan jag, efter snart ett års nattarbete, fortfarande glömma bort att jag slutar klockan 4 på natten, och därför inte bör boka in flyg klockan 7 nästa morgon? HUR? Man tycker att jag borde lärt mig efter de första gångernas brutala lidande - men nej) åka till typ världens roligaste stad.
Jag hoppas på roliga barer, bra konst, obehagliga museer, fina secondhandbutiker och smarriga resturanger. Tydligen ska det finnas en konstgjord strand som jag också skulle vilja hänga på, mest för att visa upp min osannolikt snygga baddräkt, men det kanske inte hinns på fyra dagar.
Kanske hänger vi bara på vårt arty hotellrum hela dagarna, kanske kommer vi hem gifta, kanske kommer vi aldrig hem. Man vet aldrig riktigt hur det slutar när man åker till Berlin. Jag har packat mina snyggaste skor och paraply, öronproppar och stayups.

Snart på en trottoar i Berlin.

HEJDÅ! Vi ses om ett litet tag.

No comments: