Sunday, May 2, 2010

Denna väskan - ett liv.

Saker jag har i min handväska:
1. Anteckningsblock. Två stycken, närmare bestämt. Ett för ett specifikt projekt (Brevnoveller), och ett för annat. Till exempel såna här listor. Har ni tänkt på att tänker bättre, långsammare, smartare och mer genomtänkt om man skriver samtidigt? True story.
2. Senaste numret av BANG. Det är inte ofta jag ramlar över en tidning där jag blir sugen på att läsa varenda, I kid you not - V.A.R.E.N.D.A., artikel. Från pärm-till-pärm-läsning på hög nivå.
3. Ipod som är helt urladdad
4. Sjukt mycket smulor av oklar härkomst.
5. Använda snorpapper
6. Oanvända snorpapper
7. Visitkort. De ligger lösa, för jag blir lite generad av att ha dem i plånboken. Klassiskt fall av vemtrorduattduär, givetvis är det ju mycket bättre och anspråkslöst att ha dem skramlandes i botten på väskan, så de blir ordentligt nerkladdade och hundörade.
8. Tumvantar. Jag litar fan inte på att våren är här.
9. Vägen, av Cormac Mccarthy. Pulitzer-belönad, post-apykalyptisk feel bad.
10. Fingervantar. Se pukt 8.
11. Revolutionairy Road. Småstadsångest och dödfödda pretentioner har sällan varit såhär välskrivna.
12. Nycklar. Oftast.
13. Stickning. Har glömt vad det ska bli, stickar planlöst men noggrant.
14. Flygbiljetter till Berlin. Om det kommer en ny vulkan slår jag ihjäl någon.
15. Ungefär en miljon pennor. Saknar du din har jag förmodligen knyckt den.


5 comments:

Amanda said...

När ska du till Berlin?

Terry said...

Nästa vecka! Om det inte kommer fler askmoln, that is.

Amanda said...

Om jag var du skulle jag gå omkring med hållen tumme och knacka i trä mest hela dagarna för att det inte ska komma mer askmoln!

Herral de Santina said...

Var det inte du som dömde ut min stora och välfyllda väska som ”brudig”?

Amanda said...

http://www.dn.se/nyheter/varlden/irland-stanger-sitt-luftrum-1.1087406

Askan på väg söderut igen...