Tuesday, February 2, 2010

uppdrag hypa, del 7

Fotjävelen är bättre, men jag kan fortfarande inte träna. Det gör mig sur, eftersom tanken är att jag ska susa ner för alpsluttningar om ett par veckor. Alla vet ju att medan det verkligen är något av det roligaste som finns så är det också sinnessjukt jobbigt. Känslan av att ha ramlat mitt i backen med lössnö överallt omkring sig, skidorna har inte löst ut sig men ligger i helt galna vinklar gärna ovanför ens eget huvud och så mycket mjölksyra i benen att man bara vill lägga sig ner och vänta på att någon ska lyfta upp en i armarna och bära ner en. Men man är 26 och de andra har redan åkt i förväg ner så det är bara att försöka lyfta fötterna med enochelhalvmedersskidorna fasttryckta på, och resa sig upp. Benen skakar och när man väl ställt sig upp är det obegripligt hur man någonsin ska orka trycka sig runt i små, snabba svängar ned för resten av backen i allt puder.
Jag borde, kort sagt, verkligen träna mina ben.

Ok.
Now back to your regularely scheduled uppdrag:hypa.
Dagens länk är ledsna finanskillar, eller Sad guys on trading floors. Det är egentligen den vanliga Jan Stenmark-grejen - hitta en bild och ändra hela innehållet med en välformulerad bildtext - men det är här kan vara den allra bästa på hela interent. Jag hittade den här bloggen mitt under blomstrande finanskris, och JA den är roligare än sad hipsters. Den har dessutom en härligt bitter finanskrisunderton. Perfekt för alla oss som sett genrebilderna från New York-börsen som alltid illustrerar börs-artiklar i tidningar och tänk "wtf".

2 comments:

Amanda said...

När jag stukade min fot sa min ortoped till morbror att så länge man får ned foten i en slalompjäxa är det lugnt för väl där kan inte så mycket hända med fotleden. Men var försiktig med foten i övrigt, i upp till ett år är det risk att man stukar om den väldigt lätt.

Terry said...

Åh vad bra!
Och ja, jag har hört det, det är ju dryga året sen jag stukade samma fot på en löprunda. SURT.