Thursday, January 1, 2009

let's hope its a good one

Idag vallfärdar hela världen efter pizza. På väg för att hämta upp min Mamma Mia (varför har alltid pizzor så pinsamma namn? Jag skäms när jag beställer min Vegetariana, och det är ändå det minst konstiga namnet på menyn.) på Vasastans Pizzeria mötte jag inte många människor, men samtliga som jag såg hade pizzakartonger i famnen, eller svängde in på ett solfjäderpyntat hak. Det gav en fin känsla av gemenskap. Vi såg alla lite skakiga ut.

Det finns de som säger att hur man tillbringar nyårsdagen speglar vad man kommer göra under resten av året. Det skulle vara lika delar nice och fruktansvärt. Jag tror ärligt talat aldrig att jag har gjort så lite som jag gjort idag. Jag har bara sovit och hånglat. Och köpt pizza. Inget ont om det, men jag vill gärna göra åtminstone något mer under resten av årets 363 dagar.

In other news är jag för bakisslö för att byta kanal när det blir reklam, och jag blev helt rörd av batterisamlingsreklamen.


Over and out.

No comments: