Sunday, December 14, 2008

perfectly aligned?

Jamen ja. Det har inte känts så himla kul att blogga ett tag bara.
Jag hade tänkt skriva om seglar- och båtbutiker, och de konstiga sakerna de säljer där (burkhållare! Hållare för burkar! Helt genialt. Inte mugghållare alltså, sådana fanns också lite längre bort, utan bara en behållare att montera fast, för att förvara en av sina många brukar i. Briljant kännedom om målgruppens behov)
Eller kanske om vitsen med julmusik, inklusive en tio i topp- och tio i snopplista.

Men jag har inte haft så stor lust. Jag sover hur mycket som helst utan att egentligen bli pigg, mer än stundtals, och jag lyssnar på Fleetfoxes och Glasvegas och Iron and wine, vilket naturligtvis inte gör saken det allra minsta bättre, och snart är det jul.
Alla som bor i Stockholm har genomlevt tre veckor och fyra dagar utan att se solen en endaste liten gång. Det är faktiskt helt sjukt.


2 comments:

Texas said...

Det här med att man sover och sover, hur mycket som helst. Vad är dealen med det egentligen?

Terry said...

Jag menar ju det! Okej att det kan vara nice att sova, men det finns väl gränser, liksom. Jag tänker mig att det går över när det är mindre dödsmördarmörkt.