Thursday, December 18, 2008

Inte Cliff Richard.

Cheer up emokids, snart är det jul. Och även om den där meningen låter lite som ett hån har jag kommit på två vitsar, eller så säger man nog inte, saker som det är vits med menar jag ju, med julen.

Det första är julmusiken.

Förra året gick Starbucks julskiva på repeat i Wonderflat. Den är mycket bra, men tyvärr bara 16 ynka låtar lång. Det håller inte för den som hänger upp hela julens dräglighet på julmusiken. I år har jag, för att inte kräkas på Ella, vilket skulle vara synd all things considered, breddat min repertoar.

Och eftersom jag inte tycker att ni ska kräkas på Ella heller, eller Jussi, eller vad som nu brukar vara er kopp te, är den här julen brought to you by världens bästa blandning. Jag skulle verkligen skulle vilja ladda upp på en server och dela med mig av men jag vet inte hur man gör. Ni får väl torrentza och limewira, ni som alla andra.

Here goes.Soundtracket till din julefrid:
1. Come on! Let's boogie to the Elf Dance - Sufjan Stevens
2. Let it snow - A fine Frenzy
3. Listening to Otis Redding at home during christmas - Okkervil River
4. Merry Xmas (I don't want to fight) - Ramones
5. December will be magic again - Kate Bush
6. Rudolph the Rednosed Rainder - Jack Johnson
7. O Come all ye faithful - Belle and Sebastian
8. God Red ye Merry Gentlemen - Bright Eyes
9. Xmas Cake - Rilo Kiley
10. Christmas isn't safe for the animals - of Montreal
11. Maybe this Christmas - Ron Sexsmith
12. Blue Christmas - Elivs Presly
13. Christmas in Cape Town - Randy Newman
14. Christmas is going to the dogs - Kinks
15. Happy X-mas (war is over) - John Lennon
16. In bleak mid winter - Ed Harcourt
17. White Chrismas - Pipettes
18. Santa Claus is comming to town - Bruce Springsteen
19. Silent Night - Glasvegas

Nu ska jag försöka promenra igång en text, så den andra vitsen med julen får vänta till senare ikväll. Eller möjligen imorgon. Stay tuned, kids.


Drick en glögg så länge.


No comments: