Monday, September 22, 2008

Flied lice?

När jag omorganiserade skafferiet idag* insåg jag att jag uppenbarligen äger bisarra mängder ris och mjöl. Basmatiris, jasminris, aborioris, råris, långkornigt ris. Couscous och quinoua ej inräknat.
Kruskakli, 4-kornskross, rågmjöl, rågsikt, vetemjöl, grahamsmjöl.
Och även väldigt mycket farinsocker, pärlsocker och florsocker. Samt vanligt strösocker då, givetvis.

Det är lite oklart vad jag ska laga för något för att bli av med det här. Däremot står det väldigt klart att jag till slut lyckats inkarnera mina föräldrar och deras förhållande till skafferier.

Fan.

*Första dagen som arbetslös. Jag är inte som Jörgen, jag kan inte se det meditativa. Inte än.

3 comments:

Anonymous said...

Ett litet tips? Kolla när mjölen (mjölerna?) går ut. Det gjorde jag nyss. Nu har jag inget (inget!) kvar. Ses snart!

Anonymous said...

du kan göra rissoppa till på onsdag!

Anonymous said...

En imponerande samling!

Lär av mitt misstag: Farinsockret mår bäst i kylen, annars blir det stenhårt.

Love.