Friday, September 26, 2008

Dö, dö, dö, köttskalle.

Ok först:
Din nya överlevnadsguide till bra (och mindre bra) kaffe i den här staden hittar du från och med nu på lattefascisten.blogspot.com

Och en annan grej:
Varför har Lindex skyltdockor stora köttskallar istället för huvuden? Vad vill man kommunicera med det? Det hela är mycket märkligt. Och inte särskilt konsumtionsinspirerande. Then again, jag kan inte påminna mig om att Lindex någonsin varit konsutionsinspirerande.

2 comments:

Amanda said...

Lökskalle!

Varför satsar inte Lindex på lökskallar istället? Tänk så inspirerande!

PS. stressa inte ihjäl dig för festen! Tänk på att det bästa med fester ändå är att hänga med sköna människor och att om värdinnorna svimmar av utmattning kan det lätt bli lite stelt...

Puss!

Amanda said...

jag har tagit fram lite olika tal till dig. Man fick välja en egenskap som mottagaren hade, jag valde "vältränad":

Beskrivning av tal:
Generellt födelsedagstal som bygger på uttrycket "pigg som en mört" och att jubilaren är just en sådan pigg mört - som självklart sliter sig från medelålders- och/eller ålderdomskroken. Och hjälpmedlet är fortsatt barnslighet och ungdomlighet. Talet, som kan göras relativt humoristiskt, kräver att man känner jubilaren ganska väl, men det behöver inte hållas av "bästa vännen".

Beskrivning av tal:
Generellt födelsedagstal som bygger på temat att jubilaren är tidlös. Eftersom han/hon inte har några spår av åldrande hos sig – varken inre eller yttre. Talaren, som känt jubilaren ett antal år, anser att jubilaren ser precis likadan ut som när de träffades första gången. En uppskattande tal med relativt låg humornivå. Som dock kan höjas av talaren själv beroende på hur väl talaren känner jubilaren.