Wednesday, September 12, 2007

Det finns gränser för nästan allting

Fritt citerat ur minnet:

- Ja ja, ge hit eländet så får jag titta på det. Jag kan inte göra något här på stående fot.
Ingelby böjde sig över pappret och började stryka på det, ilsket muttrandes.
- Av alla förbannade dagar i veckan, är tisdagen alltid den allra jävligaste. Så, nu har jag strykit sju rader och du får laga att det räcker. Du kan dra upp det där med-et till raden ovanför så tjänar du en rad till.
Tallboy tog emot pappret med en tvivlande min.
-Jag ska se vad jag kan göra, men nog tycker jag det ser lite fullt ut.
-Jag önskar jag vore full, sade Ingelby med känsla.

Med andra ord är jag inne på min fjärde veckas redigering. Det går ibland helt galet bra. Och ibland skräckinjagande dåligt. Nu är exempelvis tanken att jag ska få in en text på 2759 tecken på en halv fyrspaltare, med tvåradig rubbe och nedryck. Det går sådär.

8 comments:

Anonymous said...

Det går ett rykte att du skaffat facebook, sant?

MLI said...

Redigering äger!

Men hörru, du skulle ju skriva ett inlägg där du svarade i bilder? Hello liksom!

Terry said...

amanda/yessir.

mli/ visst gör det?
säg det med bilder-inlägget kommer. jag lovar.

Anonymous said...

Nu har jag hittat hit också.
Bokmärkt. Klart. Stalking!

Robert said...

bloggen refererar till facebook som refererar till bloggen. det snurrar i mitt huvud.

Terry said...

herman/ oh noes, busted!

rober/ va? gör den? nu snurrar det i MITT huvud. vad menar du?

Robert said...

jag har lite feber. det kan ha varit därför huvudet snurrade. i alla fall:

i bloggkommentarerna:

amanda: Det går ett rykte att du skaffat facebook, sant?
terry: yessir.

samtidigt på facebook:

terry: läs bloggen på http://terryfromtheblock.blogspot.com

någon annanstans:

robert: ...

Terry said...

rob/ ahahahaha. jag är så himla mulitimedial. eller multiplatformell kanske snarare.