Saturday, December 31, 2011

Hejdå året, vi ses aldrig mer.

Hej mina hjärtan,
i dag har jag lyssnat städat hela wonderflat och därför lyssnat skithögt på Pet shop boys Very, det bästa städalbumet i mannaminne, hittat en spindel under min säng och dödat den med dammsugaren (tror jag, eller så ligger den maimed under min säng och bidar sin tid ruvande på hämnd och kommer äta upp mig någon gång under 2012, det är också troligt) och handvättat min finaste ylletröja för att den inte ska gå samma sorgliga öde till mötes som min finaste yllekofta som jag tvingades ge bort efter en brutal krympning. Åh, jag blir fortfarande ledsen när jag tänker på det.

Det har varit ett knasigt år, jag är inte säker på att det har reflekterats sådär värst i den här bloggen men bitvis har det varit helt jävla strålande (alla roliga resor under våren, min dude och mina vänner jämtjämtjämt, få fast jobb under hösten och upptäcka att det är det roligaste jobbet någonsin under höst-vintern), och bitvis rätt tungt (hjärtklappningen och magontet, bli ledsen av o-jobb, sjuka vänner, det där ofattbara i Norge, frustrationen på patriarkala strukturer och misogyniteten), men det är väl som det ska.


Mitt nyårslöfte är att dricka mer bubbel under hela året, jag vet att man borde ha blogg- och twitterrelaterade löften men åååh vad tråkigt, det vill ni väl ändå inte läsa om?, och träffa mina vänner mer. Jag tror nog jag ska klara av att hålla dem.

Gott nytt raringar, vi ses på andra sidan.

No comments: