Thursday, August 9, 2007

Inte ännu en Visa från utanmyra, please!

Men vad nu, säger ni. Ännu ett blogginlägg! Och det är inte ens nationaldagen, eller annnan lämplig högtidsdag! Nej minsann, säger jag, visst är det så. Knappt man kan tro sina ögon, etc. Skälet är mycket enkelt. Istället för att följa givna rekommendationer för hur jag bör skirva så kör jag på det gamla gymnasietrixet kvantitet över kvanlitet.

Imorgon ska denna förträffliga landstingspolitiker sprida sin stämma i alla Sveriges hushåll.


Enligt egen utsago kommer hon i sitt Sommarprogam berätta om LIVET. Livet och dess Nyckfullhet. Och om vi lyssnar ordentligt hela programmet kommer vi få reda på hur Livet inte tar de Vändningar Man Tänkt Sig.
Vågar vi hoppa på en fjärde Ted Gärdestadsbeundrare? Ulf Lundell kanske? Mona Sahlin vände ju nästan ut och in på sig själv i sin folklika ambition, hur kommer Filippa R att försöka toppa det?
Bänka er i stugorna, det här kan bli en riktig nagelbitare.



(Är det här våra public servie-pengar ska gå till, etc.)

5 comments:

Anonymous said...

Skall genast boka in lite VSH-tid i kalendern, raring!

Helen said...

Filippa pratade om den lilla lekstuga i Laura Ashley-stil som hon ska bygga på tomten i Täby och spelade Celine Dion och Andrea Bocelli. Hat!

Terry said...

Helen/
Jag har också hört rykten om att u2 spelades. Jag vet att hon är politiker och inte popmusiker, men att spela både u2 och celine är som att ställa sig i radio och säga att man inte har utvecklats musikaliskt sen 14års åldern.

Anonymous said...

Ja du Terry, genom att uttrycka sig som du gör när saker och ting högst handlar om personlig smak vittnar om en utveckling som inte bara står stilla... Den går bakåt.
MvH Johan Pettersson (bandit, rövare och i allra högsta grad kriminell)

Terry said...

johan/
På vilket sätt menar du att vad jag tycker om att ha en bred musiksmak och som politiker behva vara folklig ger uttryck för reaktionäritet? Eller är det sättet jag formulerar det på som är bakåtsträvande? Vänligen utveckla.