Friday, April 17, 2009

ceci n'est pas une modeblogg

Kläder jag köpte i gymnasiet som jag fortfarande har kvar och använder*:
  • Ett par acnejeans. De är lagade överallt och ändå trasiga, men om jag förstått saker rätt är det numera superdupertrendigt. Yeah, that's me. Rockin' it the trendig way. Uhuh. Eller så har jag bara aldrig hittat ett par lika bra stretchiga och ljusa jeans som varken är utsvängda eller insvängda utan bara vanliga fina raka. Och jeansfärgade. (TIPS MOTTAGES DOCK ASTACKSAMT.)
  • En plyshig tröja från whyred. Den är puderfärgad, och eftersom jag börjat läsa Sofies Mode på jobbet kan jag igen konstatera hur jag är rockin' it the trendig.., ja ni förstår. Dock är den båtringad, vilket alla tröjor var 2003 men ingen är numera. Ahja.
  • En orange klänning, second hand. Visserligen köpte Amanda den, så det blir väl third hand eller kanske ooooh, vintage!, och till en maskerad om jag inte minns fel, men det verkar uppenbarligen inge hejda mig från att fortfarande använd den och övermatcha med halsduk, örhängen och kanske en apelsin. Och det räknas visst.
  • Tre eller kanske fyra polarnochpyrettröjor. En blå, en gul och en röd. Såna där långärmade randiga ni vet, som alla som lyssnade på indiepop hade.
Jag har aldrig fattat hur personer som köper nya kläder varje dag får plats med sina saker någonstans. Köper ni nya garderober också? Loppisar? Gebortdagar?

*Ej inräknat fulamenbra-skor typ skridskokängor och ridstövlar, och dito kläder typ skidbyxor.

2 comments:

Amanda said...

Det är inte ens jag som har köpt den, jag tror att jag fick den i present av Caroline. Men att den var köpt till mig, hon hade alltså inte haft den först.

Jag har börjat att använda min röda manchesterkjol från gymnasiet igen. Snygg och skön. Och jag har som vanligt mina stickade skepparkavajer, de kommer jag inte att ge upp förrän de faller i trådar.

C2 said...

Jag minns väl denna manchesterkjol. För att jag på skickligt manér stal den av dig under en period. Moahahaha.