Monday, June 14, 2010

Politics.

Det finns jävligt få saker jag hatar mer än när folk använder ordet "politiskt korrekt". Det får mig att vilja slå en stekpanna i huvudet på skribenten, och sen tvinga dem att läsa alla texter där det uttrycket ingått i för att förstå vad de är de säger. Och sen förhoppningsvis få så ont i själen av den ledan att de aldrig mer använder uttrycket
Det är ett sånt lamt jävla slentrianmässigt sätt att uttrycka någon slags ospecificerad kritik mot personer med en vänster-/liberal-/feministisk/ekologistisk-/egentligen vad som helst-istiskt synsätt.Man orkar inte ens förklara vad det är man tycker är problemet, så man nöjer sig med ett slappt PK. HATA HATA HATA.

(Och då har vi inte ens gått in på vad som egentligen är problemet med att vara politiskt korrekt. Om hela världen vore lite mer politiskt korrekt tro jag att den skulle vara stört mycket trevligare att leva i.)

(Inlägget direkt relaterat till läsandet av det här , vilket är jävligt irriterande för resten av den posten är både fin och intressant, Men jag kan inte märka det, för jag är full av pkanvändarhat.)

2 comments:

Lisa said...

Ja! Jag håller med så himla mycket att jag var tvungen att klappa dig-på-bilden på kinden med muspekaren. Heja!

Terry said...

Åh, det finaste klappet jag vet!